قدرت انفجاری پا
می خوای قهرمان ورزشی شی بیا تو رزمی
می خوای قهرمان ورزشی بیا تو کیوکشین یا همه ی رشته ها

 برای اینکه ضربه پا همراه با سرعت، قدرت و دقت بیشتری انجام شود باید بدن خود را با سرعت بهطور کامل حرکت دهید و این امر نیازمند انعطافپذیری زیاد و حرکات کششی روزانه میباشد.
بسیاری از هنرجویان سبکهای مختلف رزمی دچار این اشتباه میشوند که کشش قسمتهای بالائی و پائینی بدن را جداگانه انجام میدهند و برای بهبود ضربات پای خود اهمیت قائل نمیشوند. در حقیقت برای استفاده از حداکثر قدرت باید ضربه پا را با تمام بدن وارد کنید و این بدان معناست که شما باید از تمامی اجزاء بدن استفاده نمائید و آن را مورد حرکات کششی قرار دهید.
یک نرمش خوب مستلزم حرکات چرخشی و دورانی مفاصل است. بهطور سرعتی و نرم کمر، قوزک پا، شانهها، مچ، کفل و زانوهای خود را بچرخانید. هنگام اجرای حرکات کششی پایه قبل از تمرین، حرکات پرشی و چرخشی را که موجب کشیدگی ماهیچهها و تاندونها میشود انجام دهید. دیگر حرکات مفید پیش از تمرین شامل چرخاندن دستها و پاها از طریق حرکات کامل کنترلی با سرعتی آهسته میباشد. انجام ضربات دورانی و مستقیم پا به سمت جلو، پهلو، پشت و همچنین ضربات هلالی داخل و خارج پا موجب افزایش حرکات شده و جریان خون را به تمام نقاط بدن هدایت میکند.
هرگز به این فکر نیافتید که ماهیچهای را بهطور جداگانه بکشید تمام قسمتهای بدن شما باید با هم کار کنند. بهعلاوه به دلیل اینکه بدن نمیتواند جدا از فکر و ذهن باشد شما باید فکر و ذهن خود را آزاد و انعطافپذیر نگه دارید تا بتوانید از انعطاف بدن نیز استفاده کنید. برای ایجاد قدرت، بدن باید کاملاً راحت باشد و وقتی تحت فشار ذهنی و فکری هستید، بدن نمیتواند راحت و آزاد باشد. در نظر داشته باشید که در یک مبارزه واقعی برای شما نه تنها فرصتهائی وجود دارد که از مشت و پاهای خود برای ضربه زدن استفاده کنید، بلکه زانوها، آرنجها، پشت، شکم و سر شما نیز فرصتهائی را خواهند داشت. بدون داشتن بدن آماده و فکر انعطافپذیر، شما این فرصتها را از دست خواهید داد و شما مبارزه را خواهید باخت.
هنرمندان رزمی چینی چهار سطح قدرت را به شما میآموزند:
(tuu ki (pushing power
قدرت فشار یا هل دادن
(baofa li (explosive power
قدرت انفجاری
(qun li (inch power
(tou li (penetranting power
قدرت نفوذی.
اولین هدف هنرجویان افزایش قدرت انفجاری در ضربات پایه جلو، و ضربههای دورانی پا و ضربه پا از پهلو میباشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 24 فروردين 1391برچسب:, :: 2:39 :: نويسنده : معین رضا طارقیان

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان می خوای قهرمان ورزشی بیا تو و آدرس moeinreza.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:







دریافت کد صلوات شمار